Heeeeel lang onderweg - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu Heeeeel lang onderweg - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu

Heeeeel lang onderweg

Door: Heit

Blijf op de hoogte en volg Rinke

05 December 2015 | Curaçao, Curaçao

De wekker ging vrij vroeg in Langezwaag. Rustig opgestaan, laatste spullen in de koffers en tassen, spanbanden om de koffers en auto inladen. Om twintig voor zes waren we bij Rinke. Die zat al vrolijk en ontspannen achter de tablet. Ook daar de laatste dingen in de tas, alles in de auto en op naar Schiphol.
Bij aankomst stond de ophaler van de auto al klaar en liepen we naar onze vertrekhal.
Het inchecken ging vlot en ook de koffers waren we snel kwijt. De douane duurde wat langer, Rinke liet het allemaal gelaten over zich heen komen.
Na de douane gelijk de gate opgezocht, onderweg nog wat drinken gekocht en daarna begon het wachten. Gelukkig was er Wi-Fi dus konden Rinke en Anna mooi hun tijd kwijt met de tablet.
Het wachten duurde tamelijk lang maar tegen elven konden we het toestel in. Eigenlijk een grote bus met vleugels. Geen WiFi, gelukkig wel filmpjes op de tablet en Rinke ontdekte Angry Birds.
Er waren problemen met de toiletten, ze wilden niet doorspoelen. Tamelijk onhandig voor zo'n lange vlucht, dus dat moest eerst verholpen worden... Iets na twaalf uur dan eindelijk take-off.
Spannend voor Anna en Rinke, ze hadden het nog nooit meegemaakt. Eén keer in de lucht werd al snel het eten rondgebracht en kregen we wat drinken.
Halverwege de vlucht was Rinke plotseling erg verdrietig. De oorzaak bleek al snel: hij had per ongeluk alle filmpjes gewist. Hij was een tijdje ontroostbaar maar legde zich uiteindelijk bij de situatie neer en heeft zich verder vermaakt met spelletjes op de tablet.
Tijdens het landen door een Cumulus wolk gevlogen met daarin een behoorlijke luchtzak. Even schrikken voor veel passagiers.
De landing verliep verder vlot, de rest niet echt. Lange rijden voor de douane. Gelukkig mochten Rinke en ik langs de rij mensen lopen, Foekje en Anna helaas niet. Had ik wel mooi de tijd om de koffers van de lopende band te halen.
Wederom in de rij voor controle van de bagage, dat liep gelukkig erg vlot.
Er zou een busje gereed staan van het hotel om ons op locatie te brengen. Gelukkig stonden we ook bij TUI op de lijst en zijn we met hen naar het hotel gegaan.
Inchecken daar ging allerhartelijkst en na een paar plichtplegingen naar ons appartement gelopen. Ziet er prima uit.
Nog even wat gegeten en gedronken, douchen en dan straks snel te kooi. Afgepeigerd is een groot woord, ik denk wel dat we lekker kunnen slapen.
Tot later.

• 05 December 2015 - 17:27

Heit En Mem:

Hallo Andries, Foekje, Rinke en Anna,
    Hawwe juster faek oan jimme tocht. Mooi dat jimme in geode reis hawn hawwe ek al wier der wol wat opûnthâld. Hoe hat Foekje har earste fleanreis ûnderfûn? Fijn dat jimme yn it hotel goed ûnfongen binne.
    Hawwe jimme wat sliepen? Andries, do wierst fan'emoarn wol bitiid as ik it goed sjoen haw.
    wat hawwe jimme hjoed dien? Wy hearre wol.
    Oant in oare keer.
    Heit.

• 05 December 2015 - 17:29

Annelies:

Ik zat in spanning af te wachten. Wat mooi om jullie verslag te lezen. Dat Rinke de filmpjes heeft gewist, is heel herkenbaar. Hij kon van het begin af sneller door het systeem surfen dan ik en vindt dan precies wat hij wil. Onderzoekt dan welk knopje welke uitwerking heeft, is leergierig en steekt daar veel van op. En ja, soms is het resultaat niet altijd wat hij verwacht. Mooi om te lezen dat hij een tegenslag kan incasseren met de emoties die daar bij horen. Hij is super jullie Rinke. En jullie ook, ik ben benieuwd naar het vervolg.........

• 05 December 2015 - 18:31

Nynke:

fijn om te lezen dat het goed is gegaan!!! wel jammer van het wachtern maar zo te lezen heeft rinke het goed op gepakt..
    ben heeeel benieuwd naar het vervolg

gr nynke jansma

• 05 December 2015 - 19:07

Linze En Ria:

Fijn dat alles goed is gegaan.top hoor Rinke.gr vanons

• 05 December 2015 - 20:27

Anita:

Fijn dat de reis ondanks het wachten goed verlopen is.
    Ben benieuwd naar volgende verhalen,
    Erg leuk en fijn dat we zo op hoogte kunnen blijven van jullie verblijf ik Curaçao.

Groetje Anita

• 06 December 2015 - 18:52

Chris En Henk:

Ik heb al een paar verhalen gelezen, wat fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat jullie plekje daar er goed uitziet. Wij hopen dat jullie een hele fijne tijd daar hebben, wij leven erg met jullie mee .

Veel lieve groeten chris en henk