Donderdag 10-12 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu Donderdag 10-12 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu

Donderdag 10-12

Door: Heit

Blijf op de hoogte en volg Rinke

11 December 2015 | Curaçao, Curaçao

Ook vandaag weer enigszins uitgeslapen. Al vroeg boodschappen gedaan omdat we om half elf een gesprek hadden met een psycholoog. Dat kon gelukkig in het hotel, er kwam zelfs een stagiaire mee die zich met Rinke bezig heeft gehouden tijdens het gesprek. Mooi dat het zo geregeld kon worden.
Voor het gesprek zijn we in de tuin van het hotel gaan zitten, zodat Rinke in zijn "vertrouwde" omgeving kon blijven met de stagiaire.
Hij maakte haar duidelijk dat hij eigenlijk wel naar de dolfijnen wilde. Hij zal wel gedacht hebben, iemand in een korte broek en een bepaalde kleur T-shirt moet wel met de dolfijnen te maken hebben, dus die kan mij daar mooi naar toe brengen. :-0
Rond de middag gegeten, waarna Foekje naar de workshop Sensorische integratietherapie is gegaan. Het is een lang woord voor een vorm van therapie die er van uitgaat dat samenwerking tussen zintuigen erg belangrijk is in je ontwikkeling. Als zintuigen dingen anders waarnemen dan bedoeld, is dat van invloed op hoe je ontwikkeling wordt vorm gegeven.
Daarna was het wachten tot we weer naar therapie konden. Dat wachten zonder Wi-Fi was voor Rinke echt niet leuk. Gelukkig is in de loop van de middag de connectie met Wi-Fi weer hersteld en kon Rinke zijn favoriete tijdverdrijf weer oppakken.
De therapie begon weer binnen waar Gerwin een combinatie van communicatie en sensopathische dingen heeft gedaan met Rinke.
Onderweg naar het bassin kon je duidelijk aan Rinke merken dat hij er zin in had, fladderen en zijn specifieke blije geluiden maakten dat goed duidelijk.
De trap af en het water in waren deze keer geen probleem en Rinke wilde gelijk het diepe in. Dat kon.
De foto's met activiteiten voor de dolfijnen kwamen al snel tevoorschijn en Rinke had meestal maar één oogopslag nodig om te kijken welke foto hij wilde kiezen. Gerwin had van tevoren met Rinke afgesproken dat als Rinke een foto wilde kiezen, hij eerst Gerwin in de ogen moest kijken. Dat ging in de meeste gevallen goed. Dat is een mooie aanzet van wat we graag willen; dat Rinke leert vanuit zichzelf met ons te communiceren. Top!
Rinke heeft het deze middag prima gedaan en kwam vrij monter weer met ons mee naar het hotel.
Na het avondeten weer achter de tablet, douchen en te kooi.
Dat laatste heb ik zelf niet meegekregen omdat ik een oudergesprek heb gevoerd met de ouders van een leerling die hier wonen. Ik was er toch, dus gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt.
Na een prettig gesprek nog een aantal tips gekregen om te gaan bezoeken. Daar hoop ik jullie in de loop van deze en/of volgende week over te vertellen.
Morgen is er weer een dag. :-)

• 11 December 2015 - 08:51

Werner:

Beste fam. Hoekema
    Wij zijn zeer getroffen over wat je schrijft Andries. het is voor ons en voor mij bijzonder mooi om te lezen dat Rinke zo snel oppakt doormiddel van dit communicatie vorderingen maakt. wij hopen dat het zo verder mag gaan.
    succes aldaar en we blijven jullie volgen.
    team zeevaart

• 11 December 2015 - 09:38

Annelies:

Wat mooi om te lezen dat Rinke de therapie goed oppakt.
    Handig dat jullie tips hebben gekregen voor de plekken die jullie op het eiland kunnen bezoeken.
    Gelijk een mooie onvergetelijke vakantie.
    In afwachting van het vervolg, groetje van Annelies

• 11 December 2015 - 11:18

Douwe En Frieda Ypeij:

Hallo Andries , na dit positieve eerste relaas zijn we heel benieuwd hoe dit verder gaat.We leven met jullie mee en alle goeds, succes
    Douwe

• 11 December 2015 - 15:01

Nynke:

Wauw die rinke.maakt echt vorderingen... leuk zeg... we missen hem wel in wolvega.

Gr nynke

• 11 December 2015 - 16:00

Heit En Mem:

Hallo Andries, Foekje, Rinke en Anna,
    Tank foar de berjuchten oer jimme ûndefinings de lêste trye dagen. Moai om te sjen dat Rinke foarútgong makket. No't jimme witte wat jimme sjen moatte op Curaçao, mar gau wat tripkes meitsje as it kin.
    Groetnis fan Mem en Heit.