two steps foreward one step back? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu two steps foreward one step back? - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu

two steps foreward one step back?

Door: Heit

Blijf op de hoogte en volg Rinke

12 December 2015 | Curaçao, Curaçao

Het begint bijna op vakantie te lijken, iedere dag rond negen uur opstaan en in alle rust ontbijten.
Ook vandaag heeft Rinke prima geholpen bij de boodschappen. Waar mogelijk hebben we hem laten kiezen tussen verschillende producten.
Na de boodschappen terug gereden richting hotel, alleen bij de laatste driesprong rechtsaf geslagen in plaats van linksaf. weten we een stukje van de weg richting Punda la vast. Het is de bedoeling dat we daar morgen na de family-swim naar toe gaan.
Vanmiddag hebben we Rinke meegenomen naar de dolfijnenshow. Bij het dolfinarium leek hij dit erg leuk te vinden. Deze keer dus niet, hij was duidelijk verveeld en kon weinig enthousiasme opbrengen, zelfs niet bij hoge sprongen van de dolfijnen, terwijl hij het wel leuk vind als "zijn" dolfijnen het doen. Dat is natuurlijk veel dichterbij en hij heeft er een beetje de hand in doordat hij de dolfijnen enigszins mag aansturen.
Anna vond het geweldig, ze kreeg van ons een kaartje waarmee ze een kus van een dolfijn kon halen. Naast de kus (die vrij hard aanvoelde) mocht ze Roxette ook aaien en dat voelde vrij zacht. Een mooie opmaat naar de family-swim van morgen. :-)
Na de show en het ophalen van de foto van Anna's kus wat het wachten tot Rinke's therapie begon. Een kleine inschattingsfout van onze kant, we moesten drie kwartier wachten. Rinke begon zicht te vervelen dus zijn we terug gegaan naar het hotel. Dat is maar vijf minuten lopen, dus waren we ook zo weer terug en op tijd voor zijn therapie. Hij snapte er echter niet al te veel van. Logisch.
Toen we weet onderweg naar de therapie gingen was Rinke weer erg opgewekt en liep hij vrolijk mee.
Na enig snoeiwerk aan de lokale bomen werd hij opgehaald door Gerwin.
Binnen werkte hij goed mee met het opgestelde programma.
Daarna naar het bassin, hij liet duidelijk zien er weer zin in te hebben.
Hij liep in één keer naar beneden het water in en liet zich makkelijk door Gerwin meenemen het bassin in. Waar het echter wat minder mee ging is de afspraak dat hij Gerwin zou aankijken als hij een nieuwe fotoverwijzer wilde kiezen. Het ging een paar keer goed, daarna vertikte hij het. Dus gingen ze uit het water en werd Rinke uitgelegd wat de regels waren. Dat ging daarna twee-drie keer goed waarna Rinke weer dacht: we zullen wel eens zien wie hier de touwtjes in handen heeft. Daar is hij achter gekomen, toen hij Gerwin weer weigerde aan te kijken gingen ze weer uit het water en weg bij de dolfijnen. Re tweede keer liet Rinke ook weer merken dat hij de regels wel begreep, hij keer Gerwin duidelijk weer aan alleen terug in het water gooide hij de kont weer tegen de krib. Dus was het einde oefening voor vandaag. Korter dan anders, dat had meneer wel mooi aan zich zelf te danken. Bij het terug lopen merkte Gerwin een bepaalde gespannenheid die duidde op teleurstelling. Een goed leermoment voor Rinke.
Gerwin vertelde bij de nabespreking dat dit wel een beetje in de lijn der verwachting zat. Het hoort bij het proces van leren; een moment van ik kan het zelf wel en heb jullie er niet bij nodig, regels gelden even niet voor mij, enzovoort.
De kortere zwemsessie heeft er wel toe geleid dat Rinke komende zondag een extra therapiesessie heeft om de niet benutte tijd in te kunnen lopen. De bofkont! Hopen dat hij dit gebaar van het CDTC kan waarderen.
Vanavond heeft Rinke weer de nodige boterhammen verorberd, er gaat meer dan een heel brood doorheen op een dag, mede door de gezonde trek van meneer.
Na het avondeten met zijn allen lekker relaxed achter de tablet/laptop/gsm.
Nu is het zeven over half twaalf en ik zit lekker op het balkon in de passaatwind te typen. De rest is al te kooi. Ik kruip er straks ook in, eerst nog even genieten van het nachtelijke uitzicht, een glas Merlot en wat klassieke muziek.
Ik zal ook nog wat foto's toevoegen. Video's wil niet echt lukken, ik heb verschillende pogingen gewaagd, iedere keer een melding dat het niet wil lukken, dus hou ik het vooreerst bij foto's.
Prettig weekeind! :-)

• 12 December 2015 - 08:25

Antje:

Hoi allemaal,
    Wat een belevenissen daar voor jullie. Met Rink en met elkaar. Onder een warm zonnetje. Maar het is ook hard werken lees ik eruit . Jullie willen graag dat Rinke daar de therapie volgt en zet je daar alle dagen voor in . Dan is een glas Merlot Andries , vroeg op bed Foekje, of een kus van de dolfijn Anna, goed voor Jullie. Is ook wel bijzonder om zo weer 2 weken met je zoon op te trekken en voor hem te Zorgen. Vandaag een nieuwe dag, maar jullie liggen nu nog op een oor.....oant sjen.

Hoi Ant en Albert . Die draaft vandaag met Remon op Ameland.