Schrik - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu Schrik - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu

Schrik

Door: Heit

Blijf op de hoogte en volg Rinke

14 December 2015 | Curaçao, Curaçao

Vanochtend om half tien wakker geschrokken. Wanneer was ook al weer de workshop communicatie? Gelukkig, morgen pas. Wel om negen uur, dus dan de wekker maar zetten en wat vroeger te kooi.
Foekje was weer beter, alleen Anna werd vandaag lang niet fit wakker. Ze had koorts en had de neiging over te moeten geven. Daarom vandaag maar alleen boodschappen gedaan.

Vast voedsel kon Anna vandaag niet verdragen, toen ze wat koekjes had geprobeerd moest ze gelijk overgeven.
Ze heeft zich vandaag een paar keer verontschuldigd voor het feit dat ze ziek was. We hebben uitgelegd dat ze er niets aan kon doen en dat ze er zelf het meeste last van had. Ons is ze in ieder geval niet tot last geweest. Omdat drinken vandaag ook niet van harte ging, en zeker in deze omgeving wel van belang is, hebben we op aanraden van nieuwe vrienden die we hier getroffen hebben, een doosje ORS gehaald bij de apotheek Dit helpt bij het herstellen van de waterhuishouding in het lichaam. Het smaakt alleen wel wat bitter.
Anna zou toch niet ziek zijn geworden van het huiswerk dat ze gister heeft gemaakt?

Rinke trok zich van Anna's ellende niet veel aan.
Hij heeft zich vandaag prima vermaakt tot we naar Tela en Serena mochten.
Bij het eerste deel van de therapie werkte Rinke gelijk goed mee, pakte de kaartjes van de spellen en koos uit wat hij graag wilde doen. Het aankijken ging nu beter dan gister. Wat anders ging dan eerder, is dat Gerwin bewust wat meer afstand nam op de momenten dat hij Rinke vroeg hem aan te kijken. Hij vertelde dat het gebruikelijk is om, als het niet echt wil lukken, dit van erg dichtbij proberen af te dwingen. Dit kan nogal bedreigend over komen (binnen je comfort-zone), dus dacht Gerwin, ik probeer het op wat grotere afstand. Dat werkte uitstekend!
Dat was ook zo toen ze in het bassin waren.
Het werd eigenlijk een doorlopende show. Iedere keer dat Rinke de dolfijnen iets mocht laten doen was er goed en vak ook relatief lang oogcontact tussen Rinke en Gerwin. Precies de bedoeling!
Er zaten ook deze keer weer nieuwe foto's bij en Rinke koos deze zeer bewust. Waarschijnlijk benieuwd waar ze toe zouden leiden.
De dolfijnenkus zat deze keer ook weer tussen de foto's en ondanks dat Rinke dit best wel spannend vindt, kiest hij deze toch iedere sessie wel een keer en het gaat ook steeds beter.
Wat ook steeds beter gaat is het zwemmen vlak naast een dolfijn. Je moet dan vooral rustig blijven, anders is de dolfijn vetrokken.
Geen gemakkelijke opgaaf voor Rinke maar het gaat hem steeds beter af.
Gelukkig mag hij daarna gelijke zijn spanning even loslaten doordat hij even ‘los’ mag zwemmen.

Vandaag geen verse foto’s, we hebben onze camera uitgeleend aan vrienden, zodat zij ook foto’s van dichtbij kunnen nemen.
Dus nog wat foto’s van de afgelopen dagen.

Erg benieuwd naar morgen …