Rustige zaterdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu Rustige zaterdag - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Rinke Hoekema - WaarBenJij.nu

Rustige zaterdag

Door: Heit

Blijf op de hoogte en volg Rinke

19 December 2015 | Curaçao, Curaçao

Gisteravond een gezellige barbecue gehad met nieuwe vrienden die we hier in het hotel en bij het CDTC hebben leren kennen.
Heel aardig dat ze ons daarvoor hebben uitgenodigd. Het was gezellig en lekker.
We hebben nog wat ervaringen uitgewisseld, teleurstelling over het voorbij zijn van de therapie sessie gedeeld en verder over van alles en nog wat gepraat.

Ondanks nieuwe hotelbewoners die duidelijk nog de Nederlandse tijd in hun systeem hebben en dus vroeg wakker zijn, hun kinderen ook, toch nog wat uit kunnen slapen.
Vanochtend lekker rustig aan gedaan, beetje gamen, beetje nadenken over wat in welke koffer moet, rustig koffie of wat anders drinken, beetje de route uitstippelen voor vanmiddag en een late brunch, zijn we op pad gegaan richting de struisvogelfarm.
Anna deed weer haar best om te volgen waar we waren en welke afslag we moesten hebben. Het was best druk onderweg, dus dat viel nog niet mee.
De bewegwijzering is best redelijk te volgen, alleen zijn soms de wijken die aangegeven staan niet één twee drie te vinden in de kaart.
Uiteindelijk zagen we Santa Catherina op de borden staan en daar in de buurt is de struisvogelfarm wisten we. Ook de Aloë plantage is daar en die zagen we op een bepaald moment liggen.
Eerst een verkeerde weg ingeslagen, een soort zandpad. Dat bleek niet de goede weg te zijn, dus liever ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald: rechtsomkeert!
Daarna zagen we al snel de borden voor de farm en vonden we de parkeerplaats.
Van het hotel hadden we een kortingskaartje gekregen waarmee we één toegangsbewijs gratis kregen. Scheelt toch weer een paar euri.

Eerst hebben we wat rondgekeken en op een verhoogd platvorm van het uitzicht genoten. De bus voor de rondleiding vertrok over ongeveer 40 minuten, het dooide aardig en ze verkochten ijs en drinken. Dus een manier gevonden om de tijd aangenaam te laten passeren.
Om twee uur konden we in de bus stappen en begon de tour. Om de ongeveer 50 meter werd er gestopt en volgde tekst en uitleg in het Nederlands, Engels en Spaans. We weten nu veel meer over struisvogels en hun leven op de farm.
Ook dat er niets verloren gaat als er een struisvogel wordt geslacht. Daar zorgen bezoekers, hangbuikzwijnen en krokodillen voor. En op het laatst ook nog een kunstenaar.
Tegen drie uur was de tour voorbij en zijn we richting het hotel gereden. De weg daarnaartoe was snel gevonden: op vrijwel ieder iedere wegwijzer staat Punda aangegeven.
Onderweg nog een paar dingen gehaald voor morgen, de benzinetank van de huurauto gevuld (moet met een volle tank worden afgeleverd) en toen op naar het hotel. Daar kwamen de Texelaars ook net aan, dus had Anna gelijk een vriendinnetje om mee te zwemmen. Rinke hebben we ook snel in zijn zwembroek gehesen en met zijn drieën hebben ze tot zes uur nog heerlijk gespetterd.
Daarna onder de douche even afgespoeld en gereed gemaakt voor het eten.

We hebben de vakantie uitgeleid bij Hemingway’s, een mooi terras aan het water met een mooi uitzicht en een prima keuken.
Onze serveerster vroeg op een bepaald moment waar we vandaan kwamen; bleek ze uit Heerenveen te komen. Dus zijn we op een terras op Curaçao bediend in het Fries. Hoe grappig is dat? Blijkt maar weer dat de wereld klein is.
Vanavond gaan we de koffers verder inpakken. We kunnen onze kamer tot twee uur blijven gebruiken en rond half zeven worden we opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht.
De tussentijd gaan we proberen te doden op het strand of daar in de buurt.
Hopen dat we Rinke zo lang wat kunnen vermaken.

• 20 December 2015 - 09:32

Nynke:

Hoi hoi,

Jeetje het is echt voorbij gevlogen en wat hebben jullie veel beleefd...
    Zo benieuwd hoe het verder met rinke zal uitpakken..
    Een hele goed reis en tot maanzag middag! Ik heb dan een late dienst.

Gr nynke

• 20 December 2015 - 13:12

Silvia :

De tijd vliegt voorbij...wij hopen dat het jullie nog lang na kunnen genieten van deze bijzondere ervaring en therapie!
    Leuk dat jullie de laatste dag nog een Fries tegenkwamen bij Hemingway. Wij troffen toen iemand uit Steenwijk, erg leuk. Zit je zo ver weg...
    Wij wensen jullie een hele goede vliegreis terug!